Lanseringen er starten, det er da vi begynner arbeidet med å finne ut hva som faktisk selger. Analyse avslører hvor brukeren stopper, og iterasjon løser hinder.
Verktøy for god analyse
Vi bruker Plausible Analytics, et betalt alternativ til Google Analytics. Vi velger Plausible fordi det fungerer helt fint uten cookies, dermed slipper vi å plage leserene med unødvendige bannere for å hente inn samtykke. Plausible Analytics selger heller ikke dataen fra din nettside til andre tredjeparter.
Oppsett av analyse
Vi setter opp mål og henter inn data om:
- Hvilke knapper som brukes mest
- Hvor mye tid leseren bruker på innhold
- Hvor langt de scroller
- Hvor ofte nettsider fører til at lesere forlater nettsiden
- Hvilke sider som bidrar til flest konverteringer
- Definere rekkefølgen på ønsket handlinger
Når dette er satt opp får våre kunder tilgang til et dashboard der de uten å bli overveldet kan se trender og hvilket innhold som faktisk fungerer. Les mer om analyse uten cookies
Kontinuelig forbedring
VI bruker innholdet som artikler, resurser og case studier for å finne ut hva som fungerer for din bedrift.
Forbedringshjulet
- Publisere en ny artikkel/resurs/case studie
- Samle data i to-tre uker
- Sammenligne nøkkeltall med tidligere opdateringer
- Foreslå endringer eller nye tester
- Gjenta
Når en artikkel, ressurs eller case studie scorer bedre enn tidligere innhold vet vi at en treffer et behov i markedet, dermed kan en bruke informasjonen til å justere tekst og innhold på forside og produktsider.